Je opravdu náhoda to, co se děje?

14. března 2011 v 20:43 | Petr Hawliczek "Hawelson" |  KVANTOVÁ FYZIKA A FILOSOFICKÉ OTÁZKY
Toť otázka kterou si filosofové pokládají odpradávna. Řešili ji největší mozky světa a nepřišli s žádným konkrétním výsledkem. Ono je problém v tom, že ať už je budoucnost náhodná nebo determinovaná, tak to v obou případech nedává smysl. Dalo by se říci, že cílem vyřešení této otázky je vyřešit smysl života, tedy jestli život smysl má nebo nemá.
Pokud by bylo všechno determinované, tak nám to determinovaly už počáteční podmínky, dejme tomu při velkém třesku. Od té doby je všechno tak, jak je. Ono je to logické, když se podíváme z pohledu časové osy do minulosti, tak existuje pouze jedna minulost, s tím jsme obeznámeni z každodenního života. Také víme, že nás čeká pouze jedna budoucnost. A čeká nás budoucnost, která nás čekat má, stejně tak jako jsme prožili tu jednu "správnou" minulost? Pro upřesnění myšlenkového experimentu uvažujme:
V přítomnosti nás v rozhodování ovlivňuji dvě věci. Zaprvé jak současnost vypadá (situace ve které se rozhodujeme) - což je dáno, je jen jedna přítomnost. A zadruhé našimi zkušenostmi z minulosti (podle nich se rozhodneme) - a ty jsou taky dané, protože jsme prožili jen jednu minulost. Takže je logické, že existuje jen jedna časová linie, ve které se odehraje celý náš život a celý svět.
Můžeme vzít třeba v potaz předpovědi z minulosti, které se vyplnily. Není to důkaz, ale když si vezmeme pravděpodobnost, s jakou by se měla daná budoucnost předpovězeným způsobem vyvinout, tak dostaneme opravdu obrovská čísla. Avšak obecně budoucnost neznáme, známe pouze jednu minulost a jednu přítomnost. Některé kultury říkají, že budoucnost je již daná, ale že člověk si ji vybral už před narozením. Před narozením se člověk už rozhodl, teď jen má přijít na to, proč se tak rozhodl. Pokud však přijmeme tuto myšlenku, musíme brát časovou linii velmi relativně a musíme brát v potaz nové možnosti.
Druhá možnost je, že je všechno jen náhodné a při neznalosti budoucnosti se nám to tak i jeví. Můžeme jen podle zkušenosti z minulosti předvídat, s jakou pravděpodobností by se mohlo co stát. Ovšem znamenalo by to, že naše životy jsou vytvářeny absolutním chaosem. Na první pohled se může zdát, že tvoříme svou budoucnost, ale když se nad tím člověk zamyslí, tak pouze svou přítomnosti tvoří svou minulost. A kdyby naše životy tvořily jen náhodné pohyby částic v naších tělech a okolí, tak by to taky pro lidský život nedávalo smysl. Kdysi jsem si pokládal otázku, kde putuje informace z našeho oka, že ji vidíme. Je známo, že fotony narazí na naší sítnice, dále putuje obrazová informace elektrochemickým vzruchem do mozku, ale kde jde pak? Kde v mozku je vlastně naše já, které se dívá. Některé filosofie říkají, že například do šišinky mozkové, která je pro mnoho kultur místo spojení těla s "duší".
Na první pohled se může zdát, že to jsou dvě jediné možnosti, že další možnost neexistuje. Ale věda známá jako kvantová fyzika nám odhaluje spoustu zajímavých věcí, které i současné vědce překvapuje. Bylo by to složité odvozování. Ale třetí možnost je fyzikálně ta, že můžeme pouze svou myšlenkou ovlivnit okolí, fyzikálně se tomuto říká hroucení vlnové funkce. Vědci se však této možnosti vyhýbají, protože chtějí zachovat zákony "staré" fyziky.
Dlouho jsem uvažoval nad touto třetí možností a osobně jsem se přesvědčil, že je pravdivá. Existuje určitý mechanismus, kterým pouze svou myšlenkou ovlivňujeme budoucnost ať už je jakkoli prostorově nebo časově vzdálená. Provedl jsem několik experimentu, které tuto teorii částečně objasňují a o svých myšlenkových experimentech jsem napsal na tomto blogu v rubrice kvantová fyzika a filosofie.
Nyní chci však provést zásadní experiment, který objasní do jaké míry je naše budoucnost předurčená, do jaké míry si ji vybíráme, nebo do jaké míry jsme nucení svým "osudem" si svou budoucnost vybírat.
K tomuto experimentu jsem vytvořil speciální generátor, který pracuje na principu kvantovém vlnově-částicovém principu a je přímo určen k hroucení vlnové funkce myšlenkou. Dále jsem vytvořil dotazník, ve kterém si máte natipovat čísla, které si přejete, aby byla vylosována. Když dosáhnu pětseti vyplněných dotazníku, tyto čísla spolu s ostatními informacemi vyhodnotím a určím, zda existuje opravdu osud, který nám předurčuje budoucnost ať už dobrou nebo špatnou, anebo je to zcela náhodné a opravdu jen na nás záleží, jakou budoucnost prožijeme.
Budu tedy velice rád za vyplnění dotazníku, který je buď ke stažení zde: http://www.uloz.to/8291840/dotaznik-doc pokud chcete dotazník vyplnit v doc souboru (otevřete ve wordu) a zaslat mi ho emailem na adresu hawelson@seznam.cz .
Anebo si můžete dotazník přečíst zde níže a vyplnit odpovědi přímo do komentářů pod tímto článkem. Všechny odpovědi vyplňte v přítomném čase, jak byste se ohodnotili právě v tuto chvíli.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotazník:
1) Pohlaví …………

2) Věk …………

3) Škola/Práce + Obor …………………………………………………………………………………………

4) Finanční spokojenost, bodování 0-10 (0 - málo oceněn/a, 10 - spokojenost s oceněním)…………

5) Štěstí v lásce, bodování 0-10 (0 - nešťasten/a, 10 - spokojený) …………..

6) Váš subjektivní pocit štěstí (0 - nic nevychází, 10 - vše se daří) …………..

7) Objektivní pocit štěstí (jak by vás ohodnotili Vaší přátelé 0 - 10) …………...

8) Napište 10 náhodných binárních čísel (0 nebo 1), které byste si přál/a aby byly vylosována např. 0, 1, 1, 1, 0, 1, 0, 0, 1, 0) ……,……,……,……,……,……,……,……,……,……,

9) Napište 10 čísel od 0 do 100, čísla se nesmí opakovat, opět s přáním aby se vylosovala (např. 0, 5, 18, 22, 37, 39, 50, 68, 81, 99)……,……,……,……,……,……,……,……,……,……,

10) Jak moc věříte tomu, že se vylosují vaše čísla bodování 0-10 (0 - nevěřím tomu vůbec, 10 - jsem si naprosto jistý/á) …………

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dotazník do komentářů vyplňujte ve formátu číslo otázky) a odpověď:
např:

1) žena
2) 25
3) sekretářka/vystudovaná ekonomická škola
4) atd...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Velice děkuji za Vaši ochotu, Hawliczek Petr.
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 AshiChu AshiChu | E-mail | Web | 14. března 2011 v 21:41 | Reagovat

No už to máš odeslané odemě jen doufám že ti to k nečemu bude ;-) .

2 Simona Simona | 14. března 2011 v 21:50 | Reagovat

1)žena
2)16
3)SŠ-fotograf
4)5
6)5
7)9
8)1,1,1,2,2,2,1,1,3,2
9)0,3,5,12,14,18,20,23,25,33
10)5

3 Xred Xred | 16. března 2011 v 15:20 | Reagovat

1)muž
2)34
3)SŠ,provozní technika/technolog(elektro)
4)5
6)5
7)8
8)0,1,1,1,1,1,1,1,1,0
9)0,10,20,30,40,50,60,70,80,90
10)2

4 Jakub Jakub | E-mail | 17. března 2011 v 19:24 | Reagovat

1)muž
2)20
3)VŠB-TU Ostrava, elektroenergetika
4)5
6)5
7)6
8)0,0,1,1,0,1,1,0,1,0
9)5,21,34,40,55,59,66,78,81,99
10)8

5 CS1 CS1 | Web | 22. března 2011 v 9:51 | Reagovat

1)muž

2)20

3)OSU Aplikovaná informatika/zemědělství

4)10

5)10

6)10

7)10
8)0,1,0,1,0,1,0,1,0,1

9)1,10,20,30,40,50,60,70,80,90

10)0
:-D

6 Koumes Koumes | 24. března 2011 v 22:05 | Reagovat

Simona je typická ženská. Požádáš ji o čísla ve dvojkové soustavě a ona do toho zaguláší dvojky a trojky - tohle nejsou velikosti podprsenky...

Hawelsone, to jsem zvědav, co s její osmou otázkou (resp. odpovědí) budeš dělat. Myslím, že respondenti by neměli vzájemně vidět své odpovědi. Může dojít k podvědomému propojení mezi jejich výsledky. Takže další respondent si "vymyslí" stejná čísla, jaká viděl u jiných respondentů.

Že je něco mezi nebem a zemí dokazuje v matematice teorie pravděpodobnosti. Stačí si vzít kostku např. od "člověče nezlob se" a začít házet a zapisovat si čísla, která ti padla. Po určitém počtu pokusů zjistíš, že čísla padají náhodně, ale po sečtení údajů - kolik ti padlo jedniček, dvojek atd. až šestek zjistíš, že každé číslo je zastoupeno přibližně 1/6. Čili v jednotlivých hodech (krocích) panuje náhoda (chaos), ale v dlouhé řadě chaosu panuje pořádek a výsledky se ti hezky uspořádají po 1/6 na každou možnost. Přitom si můžeš zvolit libovolný počet hodů kostkou. Čím je počet hodů delší, tím je výsledek blíže rozdělení do 1/6 na každou možnost. (Tedy vycházím z předpokladu, že kostka nemá žádnou výrobní vadu a je správně vyvážená na všechny strany) Jak je možné, že chaos "ví", že už dlouho nepadla např. pětka a tak se ti v několika dalších hodech podaří hodit právě tohle číslo? Mám to nazvat náhodou nebo osudem? Nic přece nebrání tomu, aby ti padla např. ze 100 pokusů 60x č. 3, 30x č. 5, 10x č. 2 a ostatní nic.

7 Peto Peto | 25. března 2011 v 16:05 | Reagovat

1) muž
2) 21
3) UMB Aplikovaná informatika
4) 6
5) 0
6) 4
7) 5
8) 1,1,0,1,1,1,1,0,0,0
9) 12,23,30,35,41,47,58,60,61,63
10) 7

8 FrantišekK FrantišekK | 25. března 2011 v 17:34 | Reagovat

Jaký je smysl bytí? Slovo bytí je nadřazeno slovu smysl. Dává to smysl? Je to věc pochopení naší úrovní mysli? Nechce to zvýšit úroveň smyslového vnímání na mimo smyslové? :-)

9 Dotazník Dotazník | 25. března 2011 v 21:46 | Reagovat

1) muž
2) 24
3) UTB Zlín, Automatické řízení a informatika
4) 4
5) 6
6) 5
7) 7
8) 1, 0, 1, 0, 1, 0, 1, 1, 0, 1
9) 1, 3, 5, 13, 17, 23, 44, 56, 78, 83
10) 1

10 Tom Tom | 26. března 2011 v 12:16 | Reagovat

1) muž
2) 18
3) SŠ mechatronika
4) 5
5) 3
6) 6
7) 5
8) 1,0,0,1,0,1,0,1,0,1
9) 0,10,20,30,40,50,60,70,80,90
10) 2

11 Honzak Honzak | 28. března 2011 v 17:00 | Reagovat

1)muž
2)22
3)sš stavebni
4)5
5)8
6)7
7)5
8)0,1,0,0,0,1,1,0,1,1
9)12,32,38,51,55,62,63,75,80,99
10)3

12 P4priX P4priX | Web | 6. dubna 2011 v 16:44 | Reagovat

1)muž
2)22
3)FEKT VUT Brno - Teleinformatika
4)2
5)4
6)3
7)5
8)0101110100
9)8,13,19,24,34,49,58,72,86,95
10)1

13 Monika Monika | 6. dubna 2011 v 22:29 | Reagovat

1) žena
2) 23
3) VŠE/ finance
4)5
5)3
6)5
7)7
8) 1100101010
9) 11, 23,25, 47, 51, 63, 67, 77, 82, 91
10) 5

14 moja moja | E-mail | 7. dubna 2011 v 18:44 | Reagovat

1) muž
2) 54
3) VŠ elektro-slaboproud sdělovací elektr./Programátor v ČNB
4) 8
5) 8
6) 7
7) 9
8) 1, 1, 0, 0, 0, 1, 0, 1, 1, 0
9) 2, 4, 8, 16, 32, 64, 55, 12, 47, 11
10) 4

15 Pet Pet | 9. dubna 2011 v 17:56 | Reagovat

1)Muž
2)23
3)VŠB-TU Ostrava, ekonomka
4)5
5)9
6)7
7)9
8)0,1,1,0,0,1,0,1,0,0
9)7,15,17,20,29,50,69,77,80,96
10)1

16 Soifong Soifong | Web | 15. dubna 2011 v 20:39 | Reagovat

Ahoj, já postoupila až do finále! Možná vyhraju, ale nevím to jistě. Tímto Tě prosím pro první a zároveň poslední hlas pro Soifong tady http://darkecodoggie.blog.cz/1104/sutaz-o-naj-obrazok-5-kolo-finale .
Předem moc, moc, moc děkuji! Oplatím samozřejmě moc ráda a jakkoli! A ještě jednou... Děkuji.

17 Nazgul Nazgul | Web | 3. května 2011 v 16:42 | Reagovat

Dozvieme sa niekedy výsledok ?

18 Hawelson Hawelson | E-mail | Web | 7. května 2011 v 19:38 | Reagovat

Ano, po dosažení vyplnění 500ti dotazníků - budu hromadně zpracovávat a porovnávat vygenerované čísla s tipem.

19 Koumes Koumes | 7. května 2011 v 20:52 | Reagovat

Když Hawelsonovi přijdou průměrně tři vyplněné dotazníky týdně, pak se výsledek dozvíme za necelých 14 let ...

20 Koumes Koumes | 7. května 2011 v 20:59 | Reagovat

Oprava: Výsledek se dozvíme za tři roky. Já zapomněl, že rok má 52 týdnů a ne dvanáct.

21 oho oho | 14. května 2011 v 11:42 | Reagovat

Hawelsone, Hawelsone....
Kdyby ses nechal kravin a radší uvažoval, věděl bys.
Raději se budeš zabývat kravinou, co?

22 Hawelson Hawelson | E-mail | Web | 24. května 2011 v 20:54 | Reagovat

[21]: Věděl bych, věděl bych co ty? Zdá se mi, že se tady vracejí staří známí.

23 Vorlando Vorlando | 28. května 2011 v 18:04 | Reagovat

[6]: Jak je možné, že chaos "ví", že už dlouho nepadla např. pětka?
Ale kdyby padala v 60 % trojka a tak dál, taky by to "znamenalo", že chaos něco ví, a patrně by to taky něco "dokazovalo". Dokonce jakmile by se v tom dala najít nějaká struktura, zdálo by se, že chaos toho ví ještě víc, že zná tu strukturu. A přitom struktura se dá najít ve všem, i v pohybu holubů po chodníku, a struktura typu "všude stejně" je ta nejjednodušší. Dá se říct, že s takovým chováním toho ten chaos ví vůbec nejmíň, co může vědět.

PS: Na dotazník ti kašlu, asi na půlku otázek bych po pravdě musel odpovědět "nevím".

24 oho oho | 29. května 2011 v 18:37 | Reagovat

Hawelsone, ty pořád ještě nevíš.
Zase jsem viděl na youtube tvůj příspěvek, kde se dožaduješ informací od nějakého podvodníka s magnetickým motorem, ty naivko.....
youtube.com/watch?v=abgftIGeJcg

25 Koumes Koumes | 31. května 2011 v 20:10 | Reagovat

Vorlando: Není důležité, jestli nějaký chaos něco "ví" nebo neví. Jde o to, že na základě průběžných výsledků házení kostkou můžeme začít předvídat, jaké číslo nejspíše padne příště, protože víme, které číslo již dlouho nepadlo. Když ti v 60 % padne trojka, tak máš nejspíš blbě vyváženou kostku, nebo ji před každdým hodem obracíš určitým stále stejným číslem nahoru.

oho: Hawelsona bych na tvém místě moc nekritizoval. Za 20 let dosavadního života dokázel prakticky zrealizovat víc věcí, než většina seniorů za celý život. Je bystrý, inteligentní, manuálně zručný, tvořivý a není divu, že ho zajímají i otázky filosofické a snsží se dopátrat jádra fungování našeho světa. Normální člověk mu s tím pomůže, blbec ho začne kritizovat.

26 mispul mispul | 1. června 2011 v 9:27 | Reagovat

1)muž
2)17
3)SŠ-truhlář
4)6
6)3
7)2
8)0,1,1,0,0,1,0,1,0,1
9)1,5,7,18,25,26,27,36,38,39
10)5

27 oho oho | 1. června 2011 v 12:53 | Reagovat

Koumes: Hawelson je sice pokusníček, ale některé nápady by měl kapku rozvažovat (teorie není k zahození). třeba ten jeho MEG.
Sám jsem toho nadělal daleko víc, než on a vím, co je jalové.
Bohužel moc pátrá u všelijakých bláznů, z kterých padají jen nesmysly.
Tenhle test je nesmysl. Zde stačí jen matematika a pravděpodobnosti.
Žádné myšlenky a vlny, to už je úlet do esoterických kravin.
Blbec ho v tom počínání utvrdí, normální člověk poukáže na jeho omyl.

28 Matoo Matoo | E-mail | 1. června 2011 v 21:15 | Reagovat

1) muž
2) 17
3) SOŠ- elektrotechnická
4) 5
5) 0
6) 8
7) 5
8) 0 1 0 0 1 1 1 1 0 0
9) 0 4 5 14 18 24 44 88 91 95
10) 5

29 Koumes Koumes | 1. června 2011 v 21:39 | Reagovat

oho: Nejsi náhodou génius? Jak všechno dokonale víš. Jak seš si jistý, že to či ono je správně nebo naopak špatně. Jak můžeš vědět, že tenhle test je nesmysl, aniž bys znal přesné záměry zadavatele a věděl vše o kvantové fyzice? Připomínáš mi jednoho vola z 19. století, který navrhoval zrušit patentové úřady s odůvodněním, že jsou zbytečné, protože všechno již bylo vynalezeno.

30 oho oho | 2. června 2011 v 17:15 | Reagovat

Koumes:
Ne, nejsem génius. Jen trochu praxe a úvah, ověřování informací a střízlivé hodnocení.

Tento test JE nesmysl. Záměry jsou autorem  uvedeny výše.
Kvantová fyzika s touhle srandou má společného tolik, co ulítlé teorie o mimozemšťanech v létajících talířích s konstruováním letadel.

Dost mi připomínáš jednoho vola, co se vždycky ožene žvástem o bratrech Wrightových, když je řeč o perpetuu mobile. :-D

31 Vorlando Vorlando | 2. června 2011 v 21:29 | Reagovat

[25]: Na základě něčeho můžeme začít předpovídat... Takové předpovídání by chtělo vyzkoušet, ale pořádně. Hawelsone?
A vůbec, zkuste někdo vymyslet, jak by se - teoreticky - měla chovat kostka, aby se nedalo předpovídat nic, nebo alespoň co nejmíň; podle mě je to právě tak, jak se chová normální kostka.

Mimochodem, jestli fakt najdeme nějaké mezi-nebem-a-zemí chování u obyčejné kostky, pak jsme možná dokázali existenci zázraků, protože ostatní možnosti jsou ještě zázračnější.

Pardon, že vám skáču do debat o vzájemné genialitě...

32 Hawelson Hawelson | E-mail | Web | 5. června 2011 v 19:09 | Reagovat

[24]: Tak vidím že mě po internetu pěkně špehuješ :D. Ten MM vypadá opravdu pěkně, no škoda že je to pravděpodobně taky jeden z podvodníku, ale zajímalo by mě jak to vykutil on, že mu to funguje. Přemýšlím takový podvrh taky vyrobit, použít například rezonanci pro přenos energie, na druhou stranu je to ztráta času.. A jak pokračuješ ty s potíráním těchto témat na internetu? Já přemýšlím napsat diplomku o tom, že nic z toho nefunguje a v ní to dokázat jak magnetickými simulacemi tak rovnicemi. Co na to říkáš? Myslím že by to mohlo být dobré téma.

33 Hawelson Hawelson | E-mail | Web | 5. června 2011 v 19:24 | Reagovat

[28]: Oho: Jiná přezdívka, stejný blbec. Nevíš co zamýšlím tímto testem. Ale ty vidíš čísla a myslíš si, jo do 100 umím počítat taky. Ale netušíš co umějí dělat čísla za divy, vem si banky, obchody, simulace, návrhy - tam už to nejsou jen čísla tam je to něco víc. A v tomto projektu jsou čísla ještě nad tím. Pokud mi teorie, kterou předpokládám vyjde, dokážu něco co se ještě nikomu nepodařilo zatímco ty budeš kroutit hlavou nad hloupými čísly. Řekni mi kolik času jsi věnoval studiu kvantové fyziky? Tipuji hodiny, možná méně. Doporučím ti knížku "Nový kvantový vesmír" - není to žádné sci-fi, jen realita. Když pochopíš všechny principy, které se snaží autor vysvětlit pak se můžeme bavit jako sobě rovni o malých číslech.

Koumes: Děkuji

"Vše, co se dá vynalézt už bylo vynalezeno" – 1889, Charles H. Duell, ředitel U.S. Patent Office."

100 let před mým narozením

34 Hawelson Hawelson | E-mail | Web | 5. června 2011 v 19:29 | Reagovat

[31]: Přesně o to tu jde. Proto je postaven LHC, abychom konečně pochopili "proč se kostka otočí tak jak se otočí" proč naše osudy jsou takové jaké jsou a jaký vliv má na to naše mysl (i když o tom vědci příliš moc rádi nediskutují).

35 oho oho | 5. června 2011 v 19:49 | Reagovat

Hawelson:
Hm, napsat elaborát, proč perpetomobilní kraviny nefungují je přínos. Ovšem mnohem větší přínos by měla určitě práce na jiná témata, třeba něco o přenosu energie po vodičích či bez vodičů a jistě by se našlo mnoho jiných.
-----

Ano, já vidím čísla.
A taky vím, co je to matematická pravděpodobnost. O nic jiného totiž v tom testu nejde a ani jít nemůže.
Kvantová fyzika s tímhle testem nemá nic společného.

Chceš mi poučovat o bankách či kšeftech a jejich kouzlech? Nemusíš, znám je líp, než ty, mám je daleko víc zažité.

---

36 oho oho | 5. června 2011 v 19:51 | Reagovat

Hawelson:
Ano, nezpaomeň poděkovat Koumesovi, že správně šplechtnul typický výrok zhusta používaný pavědáři. Ještě něco o nemožnosti létat předmětům těžším vzduchu by to chtělo.

37 oho oho | 5. června 2011 v 20:00 | Reagovat

Hawelson:
K věci:
Kostka je jasná, 6 možností, neuvažujeme tu nějaké stání na hraně či rohu.
Takže 100 pokusů = 16 + 2/3 na každou z hodnot 1 - 6.
A samozřejmě jde o kostku z teoreticky iděálně homogenního materiálu, s těžištěm v centru tělesa.

Tvůj test je složen z otázek, kde dotazovaný volí čísla - zčásti se dá předpokládat určitá tendenčnost např. u finanční spokojenosti, tam asi nebude těch spokojených většina.
A co s takovými údaji uděláš?
Vždyť je to spatlanina.

38 oho oho | 5. června 2011 v 20:14 | Reagovat

Hawelsone, já se stejně nějak nemůžu ubránit dojmu, že seš prostě potrefenej.
Vidí, že seš v jistým ohledu šikovnej, to nelze popřít.
Ale sakra  - proč nedokážeš oddělit zrno od plev a motáš se kolem jasných podvodů ve snaze tam něco chytrého najít?
On je snad problém natočit na video blamáž?
Ten podvod s motorem je jasnej, elektromagnet přitahuje póly. Jasně, že je napájenej  odněkud, třeba skrz tu desku jdou přívody.
Seš tak naivní a myslíš si, že ti to někdo předvede v reálu? Vždyť by riskoval, že někdo bude hledat přívody. Jde mu jen o srandu z důvěřivců.

39 Vorlando Vorlando | 6. června 2011 v 14:51 | Reagovat

Rozmyslel jsem si to.

1) M
2) 22
3) FJFI ČVUT
4) 9
5) Šmarjá, no, ujde to. Dosaďte si tam co chcete, kdybych to napsal sám, nebylo by to o moc přesnější.
6) 8, hodnotím spíš "spokojenost" než "štěstí".
7) Tak 3, mimochodem, co je na tom objektivního?
8) 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1
9) 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, jestli ty jedničky nejsou náhodné, tak tohle ale fakt jo.
10) 0, tj. v bodě 8 se snad párkrát trefím, ale věřím, že statisticky neprůkazně

40 Koumes Koumes | 6. června 2011 v 21:21 | Reagovat

oho: Můžeš nám vysvětlit, čeho se vlastně těmi tvými příspěvky snažíš dosáhnout? Myslíš, že Hawelson po tvých negativních výrocích tento test ukončí, smázne tuto stránku, pošle ti omluvný dopis, eventuelně do večera spáchá sebevraždu? Kromě toho, že tady "kalíš vodu", po tobě nic pozitivního nezůstává. Nebo máš pocit, že jo? Nějaká chabá snaha řídit dění na této stránce, která neodpovídá tvým představám o fungování našeho světa.

Nechej ostatní lidi, aby si své problémy a omyly řešili sami. A když se ukáže, že to omyl nebyl, lidstvo se v něčem posune dopředu. Nemusíš nikomu ukazovat, kudy ve vědě vede "hlavní dálnice". Tu známe všichni ze školy. Různí badatelé zkouší prošlápnout nepoznané stezky. Nemusíš dělat semafor, který se rozsvítí červeně vždy, když se někdo vydá neobvyklou cestou. Je to jeho věc. Já jsem docela zvědavý, jak tento pokus dopadne. Až Hawelson vyhlásí výsledek, pak se k tomu můžeš kriticky vyjádřit.

Proč vlastně promrháváš tvůj vzácný čas debatami nad "podivnými" stránkami. Víš kolik jsi zatím mohl udělat užitečné práce? Třeba vymyslet nové energetické zdroje, které lidstvu zajistí energetickou bezpečnost na dlouhá staletí. Když je ti všechno jasné a víš, co je "jalové", pak určitě přijdeš na to, co nutně potřebujeme a dokážeš to v praxi zrealizovat. (čím nahradit energii z pomalu docházející ropy) Nebo jsi snad jeden z těch ubohých tlachalů, kteří sice mají plnou hubu chytrých řečí, ale na co šáhnou, to zkazí?

41 oho oho | 7. června 2011 v 6:55 | Reagovat

Koumes:
Tohle "testování" omyl je - hawelson se mylně domnívá, že souvisí s kvantovou fyzikou.
Stejně se mýlil, když zkoušel MEG.
A právě tak se nejspíš ještě bude mýlit, když naivně žádá podvodníka o předvedení toho šméčka z youtube.

Ještě něco přímo k tobě:
Hawelson umí alespoň ubastlit beambot či podobnou legrácku.
U tebe vidím jen typický profil esoterika a neználka  -  ano, já vím, co je jalové. Určitě jsou to perpetomobilní stroje, auto jezdící na vodu a podobné blbosti, které si hloupí tlachalové neustále navzájem posílají a věší na různé pavědecké stránky.

42 oho oho | 7. června 2011 v 7:00 | Reagovat

A k věci:
Kolega z práce si zde přispěje do testu.
Zkus hádat, proč je binárka právě tak zadaná - aspoň uvidíme, co  z toho kdo dokáže vyvodit vlastní hlavou...

43 Petr L. Petr L. | 7. června 2011 v 7:05 | Reagovat

Vyplnění testu:

1) M
2) 29
3) technik  / SŠ elektro
4) 5
5) 6
6) 7
7) 7
8) 01111110
9) 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
10) 0

44 Moja Moja | E-mail | 10. června 2011 v 19:04 | Reagovat

Jak vás tak sleduji, tak z vás všech (kromě Hawelsona pochopitelně), kteří tady diskutujete o tomto testu a magnetických "stáletočích" čiší trochu závist. Hawelson je hlava otevřená a pokud snad dělá něco, co se vám nezdá, ještě není třeba jej zavrhovat. Stejně nevíte, jak to celé dopadne a i chybami se člověk poučí. Jára Cimrman byl taky objevitel slepých uliček a jak je slavný. Tak už se nehádejte a jděte se projít, ať taky na něco zajímavého přijdete. Jen se nikdy nenudit. Přeji pěkný den. Moja

45 oho oho | 10. června 2011 v 23:25 | Reagovat

Moja:
Jára Cimrman je fikce.
Hawelson dělá zbytečné chyby - chodí do slepých uliček a nechá se mást.

46 Edi Edi | E-mail | 15. června 2011 v 20:20 | Reagovat

1) Muž
2) 18
3) SPŠ - technické lyceum
4) 6
5) 4
6) 7
7) 6
8) 1, 1, 1, 0, 1, 0, 0, 1, 1, 0
9) 9, 11, 17, 26, 81, 44, 37, 14, 22, 58
10) 6

čas se s časem sešel a opět mě zvídavost zalákala na tvůj blog co je tu nového. Tomuhle pokusu fandím a nenech se vyrušit těmahle kecálkama jako je oho, možná umí spočítat pravděpodobnost jevu tak jako to umí každý co má aspon SŠ a myslí si, že spolkl všechen rozum světa... oho bych tak akorád vzkázal když už se tu chce s něčím ohánět tak ať zkusí vlastní filozofický úvahy a né řeči jak je nezkušenější, nejprotřelejší, ale vskutek utek... moudrák :-?

47 oho oho | 16. června 2011 v 18:49 | Reagovat

Edi:
Adámku, pohodička, nepovídej o filozofických úvahách, když jde opravdu jen a pouze o pravděpodobnost a tedy celkem jednoduchou matematiku.
Hawelson to bohužel nějak zatím nepochopil a plete do toho kvantovou fyziku, aby byl zajímavější.

48 Hawelson Hawelson | E-mail | Web | 20. června 2011 v 22:45 | Reagovat

Píšu po dlouhé době. Kromě tohoto projektu dělám spousty dalších užitečných věcí, na rozdíl kromě kecálků tady - konkrétně myslím jednu osobu a každý ví kdo to je.
Jednou jsem ho už zablokoval, ale no co, je demokracie, ať si tu spamuje kdo chce co chce když je to k tématu.
Jen co chci říct. Nikdo neví jak tento test dopadne. Oho to věděl už předtím než mě tato myšlenka napadla, i přesto že ani neví co to znamená kvantová fyzika. Každopádně chci říct, že tomuhle tématu věnuji čas proto, protože pokud se prokáže, že jsem se v tomto nemýlil, bude to mít obrovský přínos a to nejen pro mě, ale bude to první důkaz, který dokáže spojitosti, které z tohoto projektu vyplynou.
MEG - byl to ztracený čas? Nebyl, protože nepřesvědčit se na vlastní bastlení, že takovýto stroj nefunguje, tak si můžu myslet že oho je někdo kdo tomu rozumí a že mi chce zabránit ve stavbě takového stroje. Teď už vím že to DRUHÉ BYL OMYL. A že chci vidět takový stroj v praxi? Ano, chci vědět, jak ten dotyčný dokázal něco takového postavit a jak to vlastně napájí.
Jinak děkuji všem za vyplnění dotazníků. Ze všech zdrojů se mi scházejí dotazníky, hlavně od Josefa Kaly, který mi v tomto ohledu neskutečně pomohl. Přesný počet dotazníku budu počítat v nejbližších dnech a myslím, že se už bude velice blížit číslu 500 (pokud ho již nepřesáhl).
Ještě jednou děkuji všem kdo se zúčastnili.

49 oho oho | 21. června 2011 v 11:41 | Reagovat

Hawelson:
Jo, sice děláš občas i něco užitečnýho, ale krom toho taky hodně nesmyslů. Je jen tvoje chyba, že neumíš příchozí informace třídit na hodnotné a nehodnotné.
MEG je blbost zjevná natolik, že uvažující člověk se do něj pouštět nebude. Z popisu plyne, že to je perpetuum mobile, tak nač chodit do slepých uliček (a zase spusť ty tvoje bláboly, patřící někam do esoteriky, že by všichni lezli po stromech, kdyby někdo něco nevymyslel a podobný žvásty o vynálezcích...).

Test je ptákovina, náhodná čísla, u některých položek se dá předpokládat zhruba oblast, kde se bude výsledné numero pohybovat. proč tomu říkáš kvanotvá fyzika, když jde o poouhou matematickou pravděpodobnost, ev. jen v jiných bodech statistiku?
Tenhle test je stejný nesmysl, jako násobit počet návštěv WC za den počtem pampelišek na louce za vsí.
K čemu je položka, kde se dotyčný numerem vyjadřuje ke "štěstí"? Stejnej blud, jako esoterický pověry, MEG a kouzelná energie, nic víc.

50 Hawelson Hawelson | E-mail | Web | 21. června 2011 v 14:18 | Reagovat

[49]: "Tenhle test je stejný nesmysl, jako násobit počet návštěv WC za den počtem pampelišek na louce za vsí." Pokud se pořádně posereš a pak s tím pohnojíš, tak pampelišek vyroste více - vše souvisí se vším.

Jsem rád, že se to taky vytříbilo tak, že je někdo pro a někdo proti a já jsem rád, že vidím že tu je i ta druhá polovina, která se pravděpodobnostně musela objevit.

Ale tak když tak dobře znáš život a tak dobře pravděpodobnosti. Řekni, proč ti padne na kostce 6 nebo 1, když s ní kutálíš. Ano řekneš, záleží to na počátečních podmínkách. A taky souhlasím. Ale co způsobí ty počáteční podmínky - další počáteční podmínky a tak se dostaneme až do doby velkého třesku, kde bylo předurčeno co ti padne za číslo - absolutní determinismus. To je tvůj život? Máš předurčeno otravovat lidi, kteří se snaží přemýšlet?

Logicky myslící člověk si uvědomí, že takový život by neměl absolutní smysl - že se nějak člověk rozhoduje. Ano, ale tvoje teorie to nepřipouští. Však jak se může člověk rozhodnout, když záleží pouze na počátečních podmínkách? Jsi v pasti. najednou musíš připustit - jak ty tomu říkáš "esoteriku", já tomu  říkám kvantová fyzika a napsal jsem pár článků o tom jak si myslím, že to funguje. A je to tady - mozek pracuje na pravděpodobnostech, které však můžeme ovlivnit - hroucení vlnové funkce "abraka dabra" dostaneme něco co nemůžeš přežít. Souvislost a taky dostaneme ten výsledek, že mám pravdu.

Napíšu tady ještě jeden článek o pravděpodobnostech, který bude krásně vysvětlovat to co nechceš připustit a taky zde zveřejním článek s výsledky testů. A já sám nevím podle čeho se bude hroutit vlnová funkce. Možná jsi ji mi už zhroutil ty a dostanu těch tvých 16 a 2/3 u kostky. Ale možná ne a bude to důkaz. Napíšu o tomto tématu knihu a tak jak fyzika popírala možnost rozhodnutí, tak kvantová fyzika bude tuto možnost nejen připouštět, ale teď i dokazovat.

Jsem zvědavý na tvé další argumenty, prosím jen o jedno, neopakuj se.

51 oho oho | 21. června 2011 v 15:06 | Reagovat

Hawelson:
Ne, je tu kanalizace a čistička níže proudem, kdežto louka s pampeliškama je hore proudem nade vsí. Septik nevyvážím, nemám ho.

Esoterika a kvantová fyzika je sakra rozdíl. To první jen blábolí, to druhý třeba modeluje možné stavy. I takové, co vznikají jen podle pravděpodobností - kostka a 1/6 - pravděpodobnost. Nic víc.

Pokud podstrčíš někomu otázku, už to není jen na pravděpodobnosti. Otázku někam směřuješ, třeba právě tu, kde výsledek je odvozen od spokojenosti s výší příjmu. Tak se žádná holá pravděpodobnost nekoná, ty sám tu vytváříš podmínku, aby se výsledek nacházel v kýženém rozmezí.

Článků napiš, kolik chceš, jedno je  jïsté - nemáš jasno v pojmech a chceš tvořit nějaké teorie na základě bludů. výsledek bude stejný, jako pokus o MEG. V lepším případě se pak poučíš a zanecháš kravin.

52 :) :) | 21. června 2011 v 15:58 | Reagovat

1) žena
2) 22
3) VŠB – TUO, Management
4) 2
5) 9
6) 7
7) 8
8) 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1
9) 1, 8, 9, 13, 18, 31, 88, 89, 99, 100
10) 0

53 53 53 | 21. června 2011 v 16:46 | Reagovat

1)žena
2)22
3)podnikání a služby,ošetřovatelka
4)0
5)10
6)8
7)5
8)1,1,1,1,1,1,0,0,1,1,
9)29,11,13,12,17,6,13,3,1,0
10)0

54 Katka Z. Katka Z. | 21. června 2011 v 20:34 | Reagovat

1, žena
2, 14
3, Základní škola, od září gympl.. ;D
4, 4
5, 5
6, 10
7, 8
8, 1,1,0,1,0,1,1,0,0,1
9, 7,21,18,33,54,67,89,91,3,42
10, 1

55 Petr Petr | E-mail | 23. června 2011 v 18:47 | Reagovat

1,Muž
2,16
3,SSŠ Třinec
4,5
5,9
6,5
7,4
8,1,1,1,1,1,0,1,1,0,1
9,7,14,29,33,45,58,9,74,97,99,
10,4 :-D

56 Hawelson Hawelson | E-mail | Web | 23. června 2011 v 22:40 | Reagovat

[51]: Oho, zajímalo by mě, proč jsi změnil nick. Copak ti ten předtím neseděl? Myslím že ti odpovídal víc. Možná už jsi o tom někde diskutoval, ale i tak by mě to zajímalo.

57 Hawelson Hawelson | E-mail | Web | 23. června 2011 v 22:47 | Reagovat

DNEŠKEM UZAVÍRÁM VYPLŇOVÁNÍ DOTAZNÍKŮ PRO PRVNÍ LOSOVANÍ KVANTOVÝM GENERÁTOREM.

CELKEM JE VYPLNĚNO 308 DOTAZNÍKŮ. VELKÉ PODĚKOVÁNÍ PAŘÍ JOSEFU KALOVI, KTERÝ MI V OHLEDU VYPLŇOVÁNÍ DOTAZNÍKŮ NESKUTEČNĚ POMOHL. DÍKY JEHO SNAZE BYLO VYPLNĚNO ROVNÝCH 260 DOTAZNÍKŮ, ZBYTEK BYL VYPLNĚN ZDE NA STRÁNKÁCH A OSOBNĚ.

VŠECH 308 DOTAZNÍKŮ VYHODNOTÍM RUČNĚ POMOCÍ KVANTOVÉHO GENERÁTORU, MYSLÍM ŽE TO BUDE PRÁCE NA CELÝ DEN. DELŠÍ PRÁCE VŠAK BUDE S PŘEPISOVÁNÍM DOTAZNÍKU DO ELEKTRONICKÉ PODOBY - EXCELU.

K VÝSLEDKŮM NAPÍŠU ZVLÁŠŤ ČLÁNEK, VE KTERÉM JE VYHODNOTÍM A NÁSLEDNĚ BUDU DÁVAT DOHROMADY TEXT, KTERÝ BY SE MOHL OBJEVIT VE FORMĚ KNIHY, AŤ UŽ ELEKTRONICKÉ NEBO TIŠTĚNÉ.

POKUD MÁTE ZÁJEM, MŮŽETE DOTAZNÍK VYPLŇOVAT DÁLE PRO DRUHÉ LOSOVÁNÍ.

58 oho oho | 24. června 2011 v 12:14 | Reagovat

Hawelson:
Protože potřebuješ koukat na víc nicků, kvantaři....! :o)))

Stále nechápeš to, že takto sebraná data nemohou mít naprosto žádný výstup.
není to ani demografický průzkum, ani ani statistika, jen spatlanina.
Vysvětlit vazbu mezi subjektivním pocitem "štěstí" a nějakou řadou čísel prostě nedokážeš. Tohle není cestam, jak něco zjistit, detekovat; to je naprosto opačná věc - smíchat dohromady údaje úplně nesmyslně.

Stejný nesmysl bude aritmetický průměr výšky všech tyčí dopravních značek v obci násobený součtem věku ve dnech všech obyvatel hlášených v dědině k pobytu.
Hawelsone, kdybych já takto opravoval různá složitá zařízení, pátral po skutečnostech z technické historie či něco vyráběl, nikdy se nedopracuji toho, co jsem již dokázal. Měl bych ovšem kolem sebe haldu neužitečného balastu.... :-D

59 Hawelson Hawelson | E-mail | Web | 24. června 2011 v 23:11 | Reagovat

[58]: Můžu se tedy zeptat, čeho jsi dosáhl?

60 Marek Marek | 25. června 2011 v 11:42 | Reagovat

1) muž
2)21
3)VŠB-TUO, Biomed.technik
4)5
5)10
6)8
7)10
8)1100101111
9)8 38 21 53 62 78 90 60 89 91
10)4

61 Marie Marie | 25. června 2011 v 11:46 | Reagovat

1)žena
2) 20
3) VŠB-TUO, Biomed.technik
4)5
5)10
6)9
7)9
8)1100111001
9)1 11 22 99 88 3 71 45 29 33
10)0

62 Lukáš Lukáš | 13. července 2011 v 14:42 | Reagovat

Studuji Teoretickou fyziku (Mgr.). Vaše "hroucení vlnové funkce myšlenkou" mi na rovné dvě minuty vzalo dech. Zkoušíte kolik blbů se chytne? :-D

63 Hawelson Hawelson | E-mail | Web | 20. července 2011 v 22:28 | Reagovat

[62]: Na 2 minuty? To už je na pokraji zhroucení, ale lidského. Zajímalo by mě tedy jak si Vy vysvětlíte hroucení vlnové funkce - je to podle Vás jen čistá náhoda?

64 klon klon | E-mail | 2. srpna 2011 v 23:30 | Reagovat

Nevím co je hroucení vlnové funkce(moc vědecky formulováno, dle mého názoru-konec funkce lidského mozku), ale vím, že jsme o osudu naší planety rozhodovali již mezi velkým třeskem a utvářením naší žhavé koule ve sl. soustavě. Jsme součástí UNIVERSA-celého vesmíru. Není to náhoda, že jsi "tady" a zrovna toto čteš. Svůj osud si ale můžeš více či méně usměrňovat.Hawelsonovi to myslí a má svůj názor, který nikomu nevnucuje. Zajímá ho Váš názor. Když mu bude 30, smeknete klobouk.Co tady napíše po 40 bude celosvětově uznávaný vědec. Že kritizujete je správná věc, tak ale zkuste rozumně oponovat, nenádavejte. Je to blog, který Vám dobrovolně zpřístupňuje.

65 nenikola nenikola | 7. srpna 2011 v 15:04 | Reagovat

klon:
Jo, Hawelsonovi to myslí - fakt jo. Trochu blátivě, moc ujíždí do cvoklých fantasmagorií.

Copak ty seš za ptáka? Esoterik, pavědec, podovdník?

66 Jura Jura | 9. srpna 2011 v 20:26 | Reagovat

Havelsone ja tě nechápu proč se takyma lidma ještě zabýváš, sice 80ti% toho co tu píšeš nerozumím ale seš celkem bedna co se buď nudí a nebo tě to prostě zajímá, každého zajímá něco jiného, je pravda že některé věci si fakt mohl zavrhnout už od pohledu ale když ti někdo nasadí brouka do hlavy tak se to prostě musí zkusit ;-) , no, láká mě rozumět těmhle věcem ale raději zůstanu "při zemi" přeji hodně štěstí a pevné nervy :D a užívej si života dokud můžeš ;-)

67 Hawelson Hawelson | E-mail | Web | 9. srpna 2011 v 21:05 | Reagovat

Děkuji všem za názory, snad kromě kritiky Nenikoly, která se již začíná opakovat a jeho komentáře zavání spíše spamem než něčím rozumným.
Avšak tento blog je otevřený všem. Jednou jsem již Nenikolu zablokoval, avšak jeho pesimisticky-kritické názory i na jasně optimistické věci mi začaly chybět :).

68 ogi007 ogi007 | 20. srpna 2011 v 12:41 | Reagovat

žena
53
úsv
2
10
8
9
0001000100
8,16,24,32,40,42,45,64,72,81
5

69 roman roman | 30. října 2011 v 5:44 | Reagovat

tajemstvím úvodní otázky - Je opravdu náhoda to, co se děje? -je to, že minulost ani budoucnost nemůžeme měnit, kdežto přítomnost ano. je otázkou motivace, zda máme dostatek vůle-síly měnit tu přítomnost, aby ten pohyb spěl k nekonečnosti-životu a né k smrti-konečnosti-nepohybu. protože ten,kdo pohybuje, nebo nepohybuje jsme my, naše vědomí, které se může i (nemusí) pohybovat a potom je pozorností, kterou podle své vůle můžeme zaměřovat i rozšiřovat.uvěřit tedy někomu, že všechno je nebo není předem dané je špatné, protože to vede k nepohybu-smrti. prvopočátek je univerzální síla-zákon-energie v nepohybu a její předurčení-protipol je síla-zákon-energie v pohybu. a aby to bylo vyvážené, tak musí být něco mezi tím, tomu se říká rovnovážný rytmus života, a to se musíme naučit, jinak se budeme stále rodit a umírat. tajemství této energie v absoluzním klidu a absolutním neklidu je, že právě ta rovnováha- něco mezi oběma těmito silami-je rytmus evoluce, a v absolutní rovnováze tohoto vzniká radost-ananda a to je ta motivace rovnovážného pohybu, která udržuje evoluci nekonečnou, naopak
v nerovnováze vzniká chaos a smrt, tedy
nepohyb anebo chaos v podobě nekoordinovaného pohybu-který se vyčerpá a nastane ten absolutní klid, který negeneruje nijakou radost- pohyb- nekonečné vyvážené rytmy. protože tělo-člověk se musí regenerovat-obnovovat(evoluce), a v absolutním klidu, nebo v absolutním neklidu nemůže existovat-být-naplnovat smysl sebe a tím se poznávat, čím vším může být-že jeho podstata-Já, je nekonečná radost-láska, v nekonečných svých podobách. :-)

70 TAMMIHester32 TAMMIHester32 | E-mail | Web | 11. března 2012 v 23:25 | Reagovat

I had a desire to start my commerce, however I did not have enough of cash to do that. Thank God my close colleague told to use the <a href="http://goodfinance-blog.com">loans</a>. Therefore I used the small business loan and realized my dream.

71 Amadeus Amadeus | E-mail | Web | 26. března 2012 v 14:10 | Reagovat

hej tak to je libovýýýýý

72 Patrik Patrik | E-mail | 14. dubna 2012 v 21:48 | Reagovat

1)muž
2)16
3)SOŠ-elektromechanik
4)4
5)4
6)6
7)6
8)0110100110
9)14,52,48,99,76,11,67,25,85,35
10)4

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.